Monday, September 10, 2012

Raya Sana, Raya Sini

Lamaknya sik bukak blog. Sik tauk nak update nok ne. Raya pun sekda tentu bergambar raya. Sebab kamboh, agak kucar kacir, 1st time raya di tempat laki. (KL-Melaka-KL). Raya lebih kepada kenduri. Jadi semua orang bz macam nak pengilan. Sekda kuih muih yang meriah di atas meja, sekda lampu raya nok meriah-meriah, liplap liplap, sekda orang ias rumah kacak-kacak, suasana agak kurang raya. Kamboh dengan Aufa boh ceta la.

Raya tahun tok lebih bersifat vacation. Jalan-jalan, soping, cuci mata. Ambik positif jak la pengalaman raya di Semenanjung. Totally jauh beza dengan raya di Kuching. Sik kesah la, semua aku polah untuk laki terchenta. Sekda reason lain, semua untuk diaa.. untuk diaaa.. KahKah... Sebelum tok pun dah 2 tahun berturut-turut nya raya dengan aku di tempat aku. Yala ku malas nenga ceta orang kelaie pasal balit kampung. Balit kampung laki ka bini. Sik kira la org Serawak sama Serawak ka, orang Tanah Melayu ngan Tanah Melayu ka, sama jak. Orang Serawak ada juak gya, cuma orang Serawak sekda masok lam tb macam di Tanah Melayu masok WHI ka MHI ka.. (Teringat dengan Nurul Syuhada Nurul Ain yang dah resign) - Sekda ketan oke. Ingga ku ngan sidak kelaie hal balit kampong ya. Bujat da jak. Beridar jak sia, senang, adil. Kecuali ada hal-hal emergency yang sekpat dilek. Ceh, lamak sik makei word ya.

Raya di sinun molah aku menjadi seorang yang sensitip. Sik alah-alah sensitip. Kedak miak ka kedak orang tua ndak ku tauk juak. Lelah laki ku nyaga emosiku. Sekpa sekpa, dari sia tauk banyak ne sayang and caring. Haha. Blom terbang ke sinun gik aku dah nangis. Bukan nangis di epot. Nangis lam bilit seminggu sebelom terbang ke cnun. Yah. Sak sik nangis gik di epot. Mena juak koh, sik ku nangis ari nak terbang ya.

Aku oke jak asal sik diperam lam rumah sehari-hari. Mun diperam stat la aku sentimentel. Sekpat sekpat. Pasya rasa sik selesa bila rami-rami 4 5 buah keluarga dalam cgek rumah. Sik selesa bila time nak mandik, nak makei baju, nuka baju, nak kemeh, nak berak. Kebanyakannya berkaitan ngan nok intim-intim. Nasib bait ku sik piyed time ya. Syukur. Lom gik rolaki-rolaki dalam rumah ya nang mengarey. Sengkol menaaaa...

Mun ku nak ngenang Aufa timenya main di luar ya malasku juak. Klak aku pun gik jaek ati. Nangga balit gambanya masa ya pun aku jaek ati. Udah lok. Kelak naep gik.

My hubby and Son - Kuching.

No comments:

Post a Comment