Thursday, May 24, 2012

:: Tiramisu Spongecake, Choc Moist Cake & Carnations ::

Hye. Lupak nak post gambar Tiramisu Spongecake aku eh.. Tiramisu Spongcake yang dibake konon-kononnya untuk Mother's Day. Pes time bah aku nyambut Mother's Day sebagai seorang ibu. Ceyy.. Hahah..

Yang nampak macam layer dalam tu adalah kesan air Nescafe yang dicurahkan ke atas setiap lapisan Spongecake 

Hiasan of coz la tak cantik dan kemas. Tapi puas hati dengan hasil usaha sendiri. Heheheh.. Cake ni kurang manis, since aku dah kurangkan gula. Cream cheese tu ada rasa masam-masam sikit, sikit jak la.. Tapi sangat sedap. (Aku guna Philadelphia Cream Cheese) dan whipped cream. Tapi kalau nak buat macam cream cheese Red Velvet tu pun bole gak. Lagi sedap rasanya.

Tapi Spongecake yang aku buat ni agak kering. Terlebih bake kot. 

Ni ada satu lagi Choc Moist Cake tipu. (Sebab guna tepung yang dah dipack kan tu, tak payah sukat-sukat) untuk Birthday Cake Aufa. Ni kali kedua aku buat. Tapi kali ni topping macam tak licin, tak cantik berbanding yang pertama. Hoh.

Choc Moist Cake, kerutuk-kerutuk jak..

For the first time dapat bunga pada Hari Ibu. Daripada adik ipar. Thanks Dek..



2 comments:

  1. oiii tapayah sukat2, beliang lah saya macam ni hahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana membaca entry saya Irma..

      Delete